Известие

Collapse
No announcement yet.

Турбо проблеми с турбо на 2.4JTD (136hp) - ретроспекция.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Турбо проблеми с турбо на 2.4JTD (136hp) - ретроспекция.

    Здравейте колеги,
    Сега, след като проблема е решен, мисля че е време да споделя как започнаха проблемите с моята красавица и как бяха решени.

    Придобивката стъпи на софийска земя по коледа 2008. Като изключим дежурните поправки (в следствие на хубавите ни пътни настилки) кораба се държа перфектно в продължение на около 8 месеца. Возия - перфектна, динамика - идеална (като за 136hp & 320Nm), разход - е разхода според настроението на задкормилното устройство .
    И ето че в края на август започна да се чува изпод капака странно виене, което с всеки изминал ден се усилваше, докато накрая не започнах да привличам вниманието на шофьори и пешеходци по софийските улици... Виеше като линейка, а резултата - повече от 3500 об./мин. не можеше да развърти, пушеше черно - без значение малко или много газ подаваш.
    Докато една сутрин, тръгвайки - от ауспуха не започна да се изпарява маслото (пушаците на ТЕЦ-Бобов дол пасти да ядат). Турбината си бе отишла. Докато успея да стигна до сервиза - липсваха вече повече от 2 литра от маслото. А след разглобяването на турбо-комопресора... е, гледката беше отчайваща. липсваха ъгълчетата на всички лопатки както на компресорното, така и на турбинното колело (историята за попаднали чужди тела всички я знаем), масло имаше и в двата охлюва, а луфта - 2мм радиален и 3мм аксиален.
    ...
    Следствие - няколко месеца прекарани в безуспешно търсене на читава турбина, през което време колата бе на трупчета. Е, през това време се погрижих за измиването на цялата всмукателна част (интеркулер и всичките въздухопроводи), както и полирах изпускателния колектор.
    Държа да отбележа, че ако не бях полирал изпускателния - следващата турбина не би имала шанс да изкара и 3 дена - целия бе в люспи ръжда!
    ...
    И тук е времето да изрзя големите си благодарности към Nikiboy, който ме насочи към Бат Дани. Бат Дани ме снабди с турбо за 1 седмица - при това в перфектно състояние - произведено 2005, стегнато, с допустим радиален и никакъв аксиален луфт. На следващия ден след като пристигна така дългоочакваната турбина, изтеглихнме колата в сервиза и я събрахме за няколко часа, сменихме маслен, въздушен и горивен филтри, сипахме Selenia Gold, обезвъздушихме и запалихме (лампата на маслото гаснеше още на стартер вече ). Работи на празен ход около час, и чак тогава се престраших на пробно кръгче . И О Небеса! Бях забравил усещането от вървящо JTD .
    И така, в момента обгарят гърнетата (които бяха доволно пълни с мало) - надявам се не след дълго да изчезне и тази последна следа от проблемите...
    ...

    Ден 7-ми: Двигателя работи отлично, маслото не го пипва.
    ...

    Надявам се да не съм оспамил форума с поста си и че инфото би могло да е полезно за някой. На никой колега не пожелавам да изпита усещането при звука на виещо на умряло турбо!
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 12.2000г.
    “Неразумно е да бъдеш прекалено сигурен в мъдростта на един човек. Здравословно е да си напомняш, че и най-силния може да прояви слабост, както и най-мъдрия може да сгреши.” - Махатма Ганди

  • #2
    Всичко е страхотно ма скоро нито ще имаш двигател нито турбина
    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
    sigpic
    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

    Comment


    • #3
      Колега,радвам се 4е си оправил красавицата но избора на масло от твоя механик е неуда4ен избор за този мотор при полужение 4а това масло не ставаа за ни6то а ти си го сипал в JTD.
      Last edited by sti6o; d.m.y г., 16:14.
      Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003 г.
      Alfa Romeo 164 2.0 T.S.

      Comment


      • #4
        Каква турбина сте сложили? Сложихте различно турбо от оригиналното без да бутнете софтуера и другите неща? Доколкото знам работата не е "plug and play"

        Comment


        • #5
          Това златното масло как го избрахте за дизел?
          Last edited by trustworthy; d.m.y г., 16:00.
          _______
          146 JTD - ex
          Renault Megane II 1.5 dci - ex

          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
            Това златното масло как го избрахте за дизел?
            Задължително трябва ремап.
            Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003 г.
            Alfa Romeo 164 2.0 T.S.

            Comment


            • #7
              Колеги, за маслото - приемам идеи, не е проблем да го сменя веднага.
              За турбитата - Garrett 454150 (VNT25) , т.е. същата като параметри, но от друг модел Alfa (охлюва на студената част дойде под друг ъгъл - okolo 30 градуса надолу, та право в гредата и се наложи да сложа охлюва от старата турбина.

              bobo - благодаря ти за пожеланията... но ако сикаш да ми помогнеш с нещо - последното от което имам нужда в момента е черногледи изказвания! Четири месеци търся решение - прозваних колеги от половината форум и да - варианта с нова турбина винаги седи, но не бе моят, поне на този етап.

              За ремапа - при положение че съм с "оригинална" турбина - каква ви е идеята? Ползи? Цена ?
              Alfa Romeo 166 2.4JTD 12.2000г.
              “Неразумно е да бъдеш прекалено сигурен в мъдростта на един човек. Здравословно е да си напомняш, че и най-силния може да прояви слабост, както и най-мъдрия може да сгреши.” - Махатма Ганди

              Comment


              • #8
                Покарай 2-3хил. км .с това масло и без особенно напъване, както и я пази когато е студена и я гасиш....а след това си налей друго по-хубаво и скъпо масълце... Иначе маслото става за промивка, ама само толкова

                Все пак е хубаво, че си си решил проблемите и продължаваш да се наслаждаваш на дизеловото корабче ...Още многоо дълги километри и приятни емоции ти желая
                Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet
                exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over (((((
                ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it...
                ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY...
                by RUBIG service

                Comment


                • #9
                  Благодаря ти VFTI за добрите пожелания, така и ще направя с маслото.
                  Alfa Romeo 166 2.4JTD 12.2000г.
                  “Неразумно е да бъдеш прекалено сигурен в мъдростта на един човек. Здравословно е да си напомняш, че и най-силния може да прояви слабост, както и най-мъдрия може да сгреши.” - Махатма Ганди

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от vidinski Покажи съобщение
                    Колеги, за маслото - приемам идеи, не е проблем да го сменя веднага.
                    За турбитата - Garrett 454150 (VNT25) , т.е. същата като параметри, но от друг модел Alfa

                    За ремапа - при положение че съм с "оригинална" турбина - каква ви е идеята? Ползи? Цена ?

                    Колега, далече си от истината за оригинална турбина.
                    Оригиналната е Garrett TD2503. От каква кола е смъкната турбината с която си в момента?
                    A ползата от ремапа е такава, че трябва да си направят настройките така, че оптимално да работи с новата турбина за да не се получат нежелани ефекти като горене на масло и други.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от RoMAN Покажи съобщение
                      Колега, далече си от истината за оригинална турбина.
                      Оригиналната е Garrett TD2503. От каква кола е смъкната турбината с която си в момента?
                      До колкото не е с правилният студен охлюв - да, но ако парт номера по гарет - 454150 - който GARRETT дават не съответства на TD2503.... Турбо-компресорната част е една и съща.
                      За останалите да кажа че след 454150-000х - х-а е именно за различните студени охлюви - различни ъгли. Не помня на моята каква беше последната цифричка (отдавна се търкаля в прахоляка, както и на новата, която е завряна в двигателя вече. Номерата си ги пише на табелките на турбините.
                      Колата, от която е свалена ли - Alfa Romeo 156 2.4 JTD (136hp)...
                      Alfa Romeo 166 2.4JTD 12.2000г.
                      “Неразумно е да бъдеш прекалено сигурен в мъдростта на един човек. Здравословно е да си напомняш, че и най-силния може да прояви слабост, както и най-мъдрия може да сгреши.” - Махатма Ганди

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от vidinski Покажи съобщение
                        До колкото не е с правилният студен охлюв - да, но ако парт номера по гарет - 454150 - който GARRETT дават не съответства на TD2503.... Турбо-компресорната част е една и съща.
                        Този 'студен охлюв' всъщност ти е КОМПРЕСОРНАТА част от турбо-компресора. Ако си променил компресорна част, наистина си е добре да отидеш да ти я мапнат според новия хардуер за оптимален резултат.
                        За маслото...не съм чел какво пише на кутията на 'Голд', дали въобще го дават за дизел, ама не е от най-популярните масла за жтд по принцип
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment


                        • #13
                          Понеже и мене ме споменават

                          За турбината не мога да се изказвам, надявам се с Дани да сте нацелили.

                          Иначе мн хора карат с турбини със сменени охлюви 156, 166. Има даже един в Пловдив и навъртя бая км, даже май е с чип.

                          Маслото обаче ме притеснява - Голда май няма клас В4 има до В3. Т.е няма го детонационния пръстен.

                          Comment


                          • #14
                            Същият този Охлюв е с вътрешна геометрия на същото това Компресорно колело - кой от двата ще сложа (ако приемем че и двете тела са нови) надува ще е еднакъв, при еднакви входни и изходни зададени параметри. Толкова за теоретичната част.
                            На практика - наясно съм че старият ми охлюв има леко износване в смукателната част, поради факта че старото компресорно колело е удряло в стените. Когато имам време ще има шлосерска дейност по новия охлюв (разпробиване на изместени отвори - по шаблон на стария охлюв - на болтовите притискатели, включително и на 2-та, които държат клапана за променливата геометрия). До тогава няма да я зоря за да не овърспинне гонейки налягане - което от запаса на турбината е поне в 30%, но това само от учебниците .
                            Alfa Romeo 166 2.4JTD 12.2000г.
                            “Неразумно е да бъдеш прекалено сигурен в мъдростта на един човек. Здравословно е да си напомняш, че и най-силния може да прояви слабост, както и най-мъдрия може да сгреши.” - Махатма Ганди

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Nikiboy Покажи съобщение
                              Иначе мн хора карат с турбини със сменени охлюви 156, 166. Има даже един в Пловдив и навъртя бая км, даже май е с чип.
                              Ай ся де...!? Хем съм от Пловдив, хем съм със същата турбина, хем съм ремапнат, а и за 20 месеца съм напрайл 40 000км без ядове, ама не съм аз тоя.
                              166 2.4 JTD

                              Comment

                              Working...
                              X